Effektivdag

publicerat i Vardag;
Ja de må jag säga att jag har haft idag. Började dagen redan klockan 7 (då hade M bestämt sig för att gå upp), åt en mysig frukost tillsammans. Sen vid 11 tiden åkte vi till öppna förskolan och stannade där tills 2 tiden. Så skönt att ha det stället att gå till, då M har kommit till den åldern att hon måste aktiveras hela tiden för att inte bli uttråkad och skrika/gråta. Och ibland är det svårt att få henne på gott humör när vi bara är hemma. Så ska faktiskt försöka komma iväg lite oftare till öppna förskolan, så hon får leka med barn i sin egen ålder.
Sen åkte vi därifrån direkt hem, då hon va så trött. Medans hon sov så passade jag på att sätta mig ner och äta i lugn och ro, för mig själv. För sen när hon vaknade var det full fart igen. Vi började advents städa lite här hemma, stryka lite gardiner. Så idag tog jag vardagsrummet och hallen, i morgon tar jag resten och då kommer även stakarna/stjärnorna upp i fönstren.
Idag har det gått i ett precis hela dagen så nu är jag rätt trött i rygg och fötter. Det var otroligt skönt att krypa ner i soffan nu vill jag lova. I morgon kommer det vara full fart igen, så får passa på att vila upp mig nu. Kommer garanterat att bli en tidig kväll för min del.

Kommentera inlägget här :